Tuesday, September 8, 2009

entry yg kucar-kacir

lama gyle kott aku x update entry kat blog ni. huhu. kesibukan sebagai student bwt masa aku sgt suntuk andd berharga utk disia-siakan. ceh, cam poyo je. assignment berlambak-lambak, test xterkira andd quiz byk tapi tgk muvee boleh je. hahaha. :))

*****

roomates ;

bilik aku, 13b kini sudah full. kami sudah berenam. 3 non-resident berpindah masuk ke bilik hostel kami. sgtt meriah. mereka semuanya sem5 student, course yg berbeza semuanya. kak kiah sama course dgn aku iaitu DBS, kak kechik pulak DAB andd kak omey pulak course DIA.

*****

cuti midsem ;

cuti midsem hari tu ktowng dapat byk assignment. xmenang tangan dibwtnya. yg xboleh bla assignment in group utk subject account. luckily, ahli group ktowng semua owng shah alam, nazu kat sg. buloh, fay kat puchong, aku pulak subang. so, senang sikit kerja ktowng. ktowng decide utk bwt kat library shah alam andd bergabung dgn another group, ayum, adib andd khaled. before memulakan assignment ktowng, sempat jugak ahh ktowng visit muzium shah alam. xde niat pun actually nak masuk muzium tu, sje jalan2 sementara tunggu adib n mber dye, ayie. aku sempat jugak lah balik rumah before buka cuz tumpang ayah nazu. ;)) alhamdulillah ! thanx nazu !

*****

buka puasa dgn mentor ;

sepanjang bulan puasa ni, dua kali da ktowng berbuka puasa dgn mentor ktowng, en. shahari. sgtt fun. mentor kami bestt gyle. penug gelak ketawa. first time tu, xsemua join. ada lapan owng je, yg lain balik cuz cuti tiga hari. aku, fyqa, kak leen, awan, am, fik, specky tu alif kott nama kau andd yg lagi satu tu aku xingat nama kau. bukan xingat, aku memang xtau pun nama kau actually. harap maaf ! hahahaha. :)) second time, cukup 18 owng. tapi aku xkenal pun semua. hehe. yg aku kenal hanya lah budak class aku andd budak2 yg join time first tu. ngee~ nanti aku try kenal2 dgn kowng eh. dun worry. andd one more thing, aku kena handle satu program utk our mentor-mentee. setakat ni aku xde idea langsung. nasib baek ada faiz yg volunteer nak tolong aku. aku cam nak bwt bowling tapi faiz pulak nak bwt dinner. asyik makan je, borink pulak. aihh~ any idea?!

*****

test, test && test ;

this week sgt sgt busy. semua owng ada test andd quiz. next week pun sama jugak. result test business maths aku xmenghampakan. got A. sgt bangga. hahahaha. ;)) business aku xsure, coz aku dapat rasakan result aku teruk gyle. aku tertido time tgh baca business at the night before. so, aku xdapat nak khatamkan business tu. huhu. tu lah lain kali baca buku atas katil lagi oke ! haihh~ perlian utk aku ye.

*****

buka kat kfc ;

ntah knpe, aku andd nida cam kebulur nak makan kfc. tak tak, aku kebulur nak burger cheese kat mcd tapi kat sini xde mcd. ada kfc andd pizza hut je. so, aku ikut selera nida yg nak makan kfc tu. pun boleh. kfc pun kfc lah. ktowng keluar kolej da dekat pukul 7pm, then tunggu bus yg agak lembap tu. sampai kfc terus order, nasib baik xramai owng. maybe dyowng makan kat kfc besar yg baru bukak tu kott. xkisah lah. dapat je makanan, terus buka. alhamdulillah. ktowng sempat buka sharp on time. lepas melantak, ktowng rayau2 kat tesco dulu. sampai kolej pukul 9pm. ter'miss maghrib. huhu.

*****

new ID card ;

finally, aku dapat jugak ID card aku. da xsanggup nak pakai ID besar andd buruk tu. haha. ;)) dgn penuh rasa teruja andd bangga xterkata, aku tunjuk kat owng ID aku tu. *bengong. setelah agak lama, dari business department ke kamsis lama, baru aku teringat nak teliti ID aku tu. wtf?! tetiba aku rasa cam nak mencarut-carut. no ID aku salah wey. haihh. naik bilik, bilik aku kat blok baru ye. ulangan, BLOK BARU. hahahaha. continue, naik bilik di level dua n letak beg semua, aku melangkah balik dgn rasa hampa ke business department nak inform kat madam maza pasal ID aku. last2 dye kata, selagi xde masalah selagi tu aku boleh pakai. perghh, menyirap lah kan. penat2 aku jalan jauh2. rupanya benda tu xde masalah pun. huh. balik bilik, terus tido.

*****

muvee ;

aku, kak kiah andd nida tgk muvee. even byk assignment, test andd quiz. ktowng degil jugak nak tgk. muvee siam tu ber'title the unborn. xpernah2 aku ajak owng teman prgi toilet, malam tu aku ajak nida teman aku. klaka je. maybe sebab muvee tu byk dalam air, so aku cam terbayang-bayang bila tgk air. bila ingat balik, cam bongok je. sebab muvee tu xde lah seram mana pun. hahaha. :))

*****

askar wataniah ;

aku kena prgi kem sg buloh pulak kali ni utk bwt medical checkup andd da settle da pun. alhamdulillah ! hingga tahap ni, aku cam ada harapan utk recruit. macam ada harapan je. coz result urine test aku ada prob sikit. maybe aku kurang minum air. tapi xpe maybe ada second urine test. hopefully. aku nak sgt jadi askar wataniah, knpe ntahh. aku pun xsure. ontheway ke kem sg. buloh tu, tiga kali bus tu u-turn. cam bongok je driver tu. aku andd nazu cam nak jerit je kat dye, hilang sabar tgk dye drive. maybe sebab tu tempat ktowng, so, aku jadi cepat angin. cam nak prgi depan jadi direct indicator tapi sabar je. ye lah, ktowng penumpang je. tumpang bus kktm sebelah. after settle kan semua ktowng balik. xsempat sampai kolej pun utk buka. last2, singgah mesra g beli air cincau andd chocolate bwt buka. then solat maghrib dulu, baru gerak balik. nasib baik ktowng cool. hahaha. tetiba je, xde kena mngena langsung. sampai kolej da pukul 8pm lebih. nasib baik da order kat nida, charkueytiow. balik bilik terus melantak. ;pp rupanya semua owng risau andd pelik coz xnampak aku dari pagi. padahal semalamnya aku da kecoh nak prgi medical checkup. semua owng lupa. aihh~

No comments: